Andai bicara yang hadir bagai memberi teguran dan nasihat
buatmu,
itu bukan petanda diri membenci, sedikit pun tidak akan
terbit rasa benci terhadapmu ..
mungkin aku tidakkan mampu memaksamu untuk memahami,
tapi tolonglah, fahamilah .. konsep persahabatan diri <3
,
1. (^_^) Sekali sayang takkan sekali-kaliku benci ..
Tujuan nasihat dan teguran, kerna diri mahu menyempurnakan dirimu .. sayang,
kita ditakdirkan untuk bertemu adalah untuk saling menyempurnakan, ada sebab
mengapa Allah hadirkanku dalam hidupmu, dan ada sebab mengapa Allah
menghadirkanmu dalam hidupku.. fikir baik-baik sayang .. ada hikmahNya ..
2. (^_^) Jadilah diri sendiri sayang ...
kau cacat, x ada tangan, x ada kaki tetap ku terima..
InshaAllah ..
apa guna persahabatan jika diri hanya mengiyakan segala yg
lahir dari bicaramu,
tanpa memperbetulkan kesalahanmu, dan bilamana kau menjadi org lain, dan bukan diri sendiri,
bagaimana
diri mahu memperbetulkan kesalahanmu sayang ..?
bajet perfect ke saya? terserahlah la nak fikir apa sayang
<3 niatku hanya mahu membantu ...
3. (^_^) Aku bersahabat dengan hatimu, bukan sikapmu ..
jika terlihat seperti perasaan benci/x suka di wajah ini ..
yang tidak diri sukai itu adalah sikapmu,bukan dirimu ..
kerna InshaAllah, aku akan sentiasa cuba ingat dan ingat ..
fitrah hati manusia sentiasa inginkan kebaikan walau
bagaimana buruk pun sikap seseorang itu ..
tapi andai aku terlupa, fahamilah, imanku juga ada turun
naiknya..
diri juga bukan sempurna mana, diri tetap insan biasa sayang
<3
4. (^_^) Sayang, fahamilah ukhuwah yang terjalin ini
dengan hati ..
Bila diberi nasihat, cepat benar mahu membela diri ye sayang?
sayang, jom kita lembutkan sedikit hati kita, dengar dulu
apa yang orang nak nasihat kita..
bimbang suatu hari nanti, x ada lagi org macam tu dalam
hidup kita,
tidak ada lagi orang yang kisah apa yg kita buat tu betul
atau salah..
saya juga payah nak terima nasihat, tapi kita cuba juga..
cuba lembutkan hati sendiri, boleh syg? InshaAllah saya
yakin semua boleh ^_^
asif, saya nak mohon maaf pada semua ,
sama yang kenal saya atau pun tidak,
asif di atas post2 yang buat sesiapa terasa,
asif di atas post2 yang melalaikan..
doakan iman ini sentiasa teguh di landasan Illahi ..
doakan kesakitan yang dialami menjadi kafarah dosa buat diri
..
doakan bibir ini sentiasa melukiskan senyuman,
meski tidak ada sedikit pun sebab mengapa senyuman ini mampu
terlukis indah .. :')
sayang kalian, rindu kalian.. <3
meski kalian tidak ku kenal, atau tidak pernah ku temui ..
<3
Rasulullah pun begitu kan?
merindui kita meski tidak pernah jumpa kita <3
doakan ana kuat di medan dakwah ini :')
No comments:
Post a Comment