Friday, 28 April 2017

No excuse honey!

Aku tersenyum sendiri melihat seorang wanita berjalan menuju jauh ke dalam kawasan stsen bas Bangi. Teringinnya aku nak lihat wajah dia. Why i am so excited sedangkan dia manusia macam kita semua?

Let me describe apa yang aku nampak. Dia kecil2 je orangnya. She wears Perdana Bus's uniform, baju korporat atau uniform warna hitam strip oren dan baju tu longgar. Tudung hitam yang tidaklah labuh sangat tetapi melepasi bahu. Seluar yang dia pakai juga longgar.

Even though i didnt see her face, walaupun teringin sangat nak tengok, tapi aku yakin , dia mesti cantik orangnya.

Tiada alasan sebenarnya jika kita betul2 nak tutup aurat. Kerja apa sekalipun, kalau nak tutup aurat mesti ada cara dan jalannya. InshaAllah. Aamiin.

Tuesday, 18 April 2017

Mental Health.

The day before i had a fever, i cried a lot. Too much, if i could say. Too much in mind, and i lost. I couldnt thinking of any motivation words anymore. All i need is if Allah could send me someone that can talk or do whatsoever to wake me up, from all this horrible feeling and thought. However, there is no one. I know, He want me to rely on Him.

Today, is the third day, i took leave from intern. Haha, when i look back, those two days were a very long long longgg journey for me, even if you could just say a fever. For me, its not just a fever, but to get remove all the sins that i have done. Now, my mental is more at ease. What i could say is, i had a fever not because of my physical health but because of my mental health. All i need is time to clean up all the mess and rubbish inside my head.

First, i clean up all unworthy exo's videos in my lappy. You know what, it does make me feel at ease. All those duniawi, i want to get remove all of them long time ago, but i dont have courage to do so. Well, let us see, what kind of rubbish inside my head and lappy that i will remove and delete. Haha. Just wait and see.

I want to have a better life. A better future. And of course a healthy mind and heart. May Allah lead me to the right path. I trust Him with all my heart.

Monday, 17 April 2017

Sembuhkanlah Aku Ya Allah.

Aku tahu aku demam bukan kerana antibodi aku lemah dan sebagainya, tetapi kerana hati aku, hati aku yang bermasalah. Jiwa aku tidak tenteram. Dan aku juga tahu, walau bagaimana aku menjerit sekuat hati meminta tolong insan lain supaya membawa aku kepada DIA.. tetapi jika aku sendiri tidak berusaha ke arahNYA aku tidak akan kemana-mana. Sebenarnya sudah banyak kali aku berputus asa, untuk melangkah keseorangan kepadaNYA, kerna aku merasakan seolah-olah aku tidak mampu. Tidak mampu untuk bertatih sendiri. Kini, sejak malam semalam aku menangis semahunya, tiada suara, tiada esak tangis, tetapi air mataku mengalir tanpa henti. Jiwa aku benar-benar tidak tenang. Aku fed-up dan aku tidak tahu mahu berbuat apa lagi.

Aku mahu jiwa aku sedar, bahwa aku tidak akan tenang melainkan aku kembali pada DIA. Jika rasa memberontak ini aku layankan, nescaya aku akan makin jauh dari DIA. Ya Allah, bantulah aku untuk bersihkan hati ini. Bantulah aku. Andai hati ini sudah tidak mampu untuk dibersihkan lagi, kau berikanlah aku hati yang baru. Aku tidak mahu lagi fikir apa yang aku tidak ada, apa yang aku tidak dapat, yang aku mahu hanyalah hatibyang bersyukur pada setiap saat. Bersyukur dengan apa yang ada. Sabarkanlah aku, untuk terus berada di jalanMU. ENGKAU tidak akan mungkir janji. ENGKAU sentiasa di sisiku. Peluklah hatiku. Aku amat lemah tika ini. Aamiin.

Sunday, 9 April 2017

True Path.

I know, maybe you wouldnt want to talk and friends with me anymore. Even if ppl might say that i terhegeh2 nak kawan dengan awak. Its okay. Sis, I miss you so much. Aku rindu jalan dakwah yang dah lama aku tinggalkan. Tepat pukul 1 pm tadi, i went to surau and fall asleep. My heart, my brain, seolah-olah terlalu penat dan depress. Once, i wake up, suddenly its like im listening to a voice telling me, "Adakah sebab kau tinggalkan serta jauh dari jalan dakwah, kau jadi begini.. sunyi dan mudah hilang matlamat?". Suddenly it bring me tears. I'll try to hold them, even though i already crying inside.

Ya Allah, please show me the right path. I want to be the person that i suppose to be, not like this. Please Allah.. please.. it hurts me..