Wednesday, 15 February 2017

Dorayaki

Aku mulai bancuhan dengan memukul telur dan gula sambil menjeling membaca serta meneliti bahan-bahan dan langkah seterusnya. Ya, resepi mudah sahaja tetapi keyakinan aku sedikit hilang apabila semalam aku huat churros tak jadi. Seriously, i hampa!

Hati-hati bancuhan dorayaki aku bentukkan bulat atas kuali leper/ pan di atas dapur. Again, im a little bit kecewa.. why? Sebab bentuknya semua tak sama. Ada kecil sedikit. Besar sedikit. Dorayaki kan berpasang-pasangan. Tak cantiklah kalau ada yang terkecil ada yang terbesar. Macam manalah resepi yang aku usha kat google tu, elok saja dorayaki kakak tu.

"Takpelah. Tak kisah pun tak sama saiz. Buat jer..". Ibu masih dengan dorongannya. Baiklah. Dah alang-alang buat. Teruskan sajalahkan.

Yang masih di atas dapur, atas dapur. Yang dah siap tapi bentuk tak cantik, tetaplah dengan bentuk tak cantik tu. Hmm. Pelahan-lahan aku sapu kaya di permukaan dorayaki. Bentuk masing-masing aku teliti sebaiknya. Apa yang mengagumkan aku, setiap satu kepingan dorayaki aku ada saja pasangannya. Walaupun bentuk tidaklah berapa serupa, tetapi masih ada padanan masing-masing.

Aku tersenyum sendiri. Sebak. Allahu. Rasanya tidak perlu aku ulas panjang.  Dorayaki dan Jodoh tiada bezanya. Lelaki yang baik untuk perempuan yang baik, dan begitulah sebaliknya. Not to forget, kelebihan si dia menyempurnakan kekurangan si dia pula. Same goes to my Dorayaki. I love you just the way you are. No matter what kind of shape. ��

Thursday, 2 February 2017

Nafas baru... Lets Go!

Jika masa boleh diundur kembali.. there is a lot of things and stuff that i want to do. Without paying too much what people might see and say. Just do what i want to do.

One of the things that i really want to do is, running all all around the field at my secondary school everyday. Yup. I really want to do that. Haha. But i dont, why? Because setiap petang lelaki penuh kat padang tu kann.. ergh!

You know, i realize, i hav been wasting my time a lot having a crush on him here on him there. Huh! Buang masa! Also, wasting my time thinking too much or having a doubt too much about something or before doing someting. Why? Bc im too afraid in making mistakes.

Well. I already cause a huge mistakes, in which one of my friend probably didnt want to be friend with me again. I miss her. A lot. But i hav no regret. Ermm.. there would be a little regret in anything im doing in the past hihi, but its okay. I will learn something right? Thank you Allah. Im at ease. Saranghae.

Thank you Allah. I will do everything in this current and future that would make me happyyy! Of course, all along the journey dalam mencari keredhaanMu ��